تبلیغات
jadidnews - سالکی: ناشران به برند‌سازی دیجیتال بی‌توجهند اهمیت برندسازی در آینده نشر
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : نویسنده Ž
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
jadidnews
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) نشست «برندسازی در حوزه نشر» بعد‌ازظهر امروز (20 اردیبهشت‌ماه) با حضور محمد‌رضا سالکی، فعال حوزه نشر در تالار گفت‌وگوی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.   سالکی گفت: «برندینگ» مهم‌ترین موضوع در بازار‌یابی است. پاسخ به چند پرسش در بررسی این موضوع ضروری به‌نظر می‌رسد از جمله این پرسش‌ها شامل، آیا برندینگ در صنعت نشر کاربرد اقتصادی دارد؟ آیا بدون برندینگ ناشران می‌توانند موفق باشند؟   وی در تعریف «برند» افزود: برند به معنای نماد، نشانه و عبارت منحصر به‌فرد برای معرفی کالاست. برند تعهد تولید‌کننده در قبال مصرف‌کننده است. برخورداری از برند‌های متعدد مهم نیست بلکه برند نشان می‌دهد که تولید‌کننده کیست و با مشتری چه ارتباطی برقرار می‌کند. برند بیش از آنکه تعهد باشد ابزاری برای برقراری ارتباط معنایی با مصرف‌کننده است.   سالکی درباره مفهوم برند‌سازی ادامه داد: برخی برند‌‌سازی را تبلیغات و فعالیتی فراتر از آن می‌دانند. برند‌سازی علمی است که با نام تجاری موجب افزایش اعتبار و شهرت می‌شود. برندینگ در واقع روش هوشمندانه تجارت است. برندینگ به‌وجه تمایز کالا‌ها یا ویژگی‌های آن اشاره دارد.   این کارشناس حوزه نشر درباره فرایند برند‌سازی گفت: برند‌سازی شامل پنج مرحله STP، هویت‌سازی،‌ ذهن برند،‌ تصویر ‌ذهنی برند،‌ و ارزیابی است. صاحبان شرکت‌هایی که به دنبال برند‌سازی محصولات خود هستند باید از ابتدا با تقسیم بازار اهداف خود را شناسایی کنند؛ به‌عبارت دیگر پیش از تعیین نام برند هماهنگ بودن نام برند و ویژگی‌های آن ضروری است. عملیات برند‌سازی هزینه‌بردار است بنابراین به‌‌نظر می‌‌رسد که برای داشتن پنج برند‌ در کشور به پنج میلیارد تومان بودجه نیاز است.   ‌                                                            سالکی درباره هویت‌سازی به‌عنوان یکی از مراحل برند‌سازی اظهار کرد: هویت‌سازی جوهره و اصالت برند است. جایگاه‌یابی برند با تمایز قابل‌توجه کالا‌ها از سایر محصولات مشخص می‌شود. برترین ویژگی‌ برند جایگاه برند است. انواع برند‌سازی را می‌توان به شامل مشارکتی، دیجیتال، شخصی و‌علی اشاره کرد. ناشران کمتر به برند‌سازی دیجیتالی توجه دارند درحالی که برند‌سازی دیجیتال در آینده نشربا اهمیت است.   وی افزود: هویت برند مجموعه‌‌ای منحصر‌به فرد از تداعی‌های برند است که استراتژیست‌های برند خواهان آن هستند. بحث جایگاه‌یابی در دهه 80  در مرکز توجه صاحبان کالا بود اما به تدریج علمای برند‌سازی به این نتیجه رسیدند که قدرتمند‌ترین برند‌ها نیز جایگزین دارند؛ از حدود سال‌های 2003 به بعد هویت‌سازی توجه شد که در سال‌های اخیر به مهم‌ترین مقوله در برند‌سازی تبدیل شده است.   سالکی با اشاره به تعریف هویت از نظر اریکسون ادامه داد: هویت دربرند‌سازی شامل 6 وجه پیکره، شخصیت، فرهنگ، رابطه، بازتابش و خود‌انگاره است. پیکره شامل همه ویژگی‌ ظاهری برند ازجمله رنگ،‌ محصولات اصلی و‌ لوگو است. شخصیت به معنای همه ویژگی‌های انسانی است. شرکت‌های بین‌المللی، شخصیت‌های ورزشی،‌ هنری و حتی حیوان در این گروه قرار می‌گیرند. بعد فرهنگی به معنای اتصال بین نام تجاری و شرکت است. بُعد بازتابش نیز به معنای بازتاب تصویر مشتری است. خودانگاره به‌معنای احساس خودبهبودی مشتری از مصرف یک کالاست.                         ‌       


لینک منبع و پست :سالکی: ناشران به برند‌سازی دیجیتال بی‌توجهند/ اهمیت برندسازی در آینده نشر
http://www.ibna.ir/fa/doc/report/236119/سالکی-ناشران-برند-سازی-دیجیتال-بی-توجهند-اهمیت-برندسازی-آینده-نشر



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 23 شهریور 1396 05:06 ب.ظ
This is a topic that's near to my heart... Take care! Exactly where are your contact details though?
شنبه 11 شهریور 1396 12:20 ب.ظ
This is my first time visit at here and i am really pleassant
to read all at one place.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 10:57 ق.ظ
Do you have a spam issue on this site; I also am a blogger, and I was wondering your situation;
many of us have developed some nice methods and we are looking to trade strategies with others, why not shoot me an email if interested.
دوشنبه 21 فروردین 1396 04:42 ق.ظ
Thanks to my father who shared with me on the topic of this webpage, this blog is
really remarkable.
یکشنبه 9 خرداد 1395 11:04 ب.ظ
سلام

وبلاگ خیلی زیبایی داری!

به منم سر بزن!

منتظرم!


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب